PRC Wire
Miejska historia ładowarek USB
Ładowarki USB stały się na tyle popularnym rozwiązaniem, że coraz częściej możemy je spotkać w autobusach, tramwajach, trolejbusach a nawet pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej. Proste w montażu, bezawaryjne, dla pojazdów nowych
i używanych, pracują w temperaturze od -20°C do +60°C.
Stałym elementem na drogach w większych polskich miastach są korki. Dlatego władze miejskie nieustannie zachęcają pasażerów do korzystania z transportu publicznego. Nowoczesne rozwiązania takie jak: darmowy Internet, aplikacje na smartfony i tablety umożliwiające kupno biletu nawet w trakcie podróży, podnoszą jej atrakcyjność. Kluczem do korzystania z tych innowacji jest jednak naładowana bateria.
Jednym z pierwszych polskich miast, które odpowiedziało na brak ładowarek USB
w transporcie miejskim był Wrocław. – We Wrocławiu są od 2014 roku. Ładowarki pojawiły się wraz z zakupem autobusów Solaris. Obecnie posiadamy 57 pojazdów. Dodatkowo występują w tramwajach Pesa i Moderus. Od 2015 fabrycznie
w pojazdach Michalczewski – poddostawcy MPK. Do końca 2017 r. będzie to
w sumie 30 pojazdów – informuje PRConnect Tomasz Śpiewak, Specjalista z Biura ds. Komunikacji Społecznej i Promocji z Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu.
– Nowe zamówienia autobusów zawierają w specyfikacji ładowarki USB jako wymagany element wyposażenia – dodaje Tomasz Śpiewak – Montaż (w starszych pojazdach) jest możliwy i technicznie wykonalny, to kwestia instalacji wewnątrz poręczy, co wiązałoby się z demontażem, nawierceniem poręczy i zamontowaniem ładowarek oraz podłączeniem do zasilania. Jednak nie planujemy tego typu rozwiązania w starszym taborze – dodaje.
W Lublinie, ładowarki USB posiadają 4 pojazdy miejskiego przewoźnika MPK Lublin oraz wszystkie pojazdy prywatnego przewoźnika Warbus Sp. z o. o. (33 pojazdy).
To przewoźnik instaluje urządzenie, serwisuje je i pokrywa koszty jego montażu – wyjaśnia Monika Fisz, podinspektor ds. marketingu i kontaktów
z mediami z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Koszt inwestycji to w przypadku nowego pojazdu koszt jego zakupu, ponieważ
w nowych autobusach to standardowe wyposażenie. Montaż samego gniazda USB to ok. 200 zł za ładowarkę z dwoma portami.
Gniazda USB wśród pasażerów cieszą się popularnością, zainteresowani nie mają problemów z ich obsługą. Potwierdza to również Śpiewak – Do tej pory nie odnotowaliśmy żadnych usterek technicznych związanych z nieprawidłowym funkcjonowaniem ładowarek. Technicznie nie sprawiają problemów, a dochodzą do nas informacje od zadowolonych pasażerów korzystających z tego rozwiązania.
Ładowarki USB, nie tylko w autobusach, funkcjonują z powodzeniem również
w Białymstoku, Gliwicach, Poznaniu i w Trójmieście. W ostatnich dniach
w Warszawie ładowarki USB zamontowano, na razie na próbę, w dwóch autobusach przegubowych Miejskich Zakładów Autobusowych.
Źródło: |
PRConnect |
Website: |
|
Kontakt: |
Joanna Maciejewska |
Telefon: |
|
Email: |
Pozostałe aktualności z…
Za materiał opublikowany w serwisie PRC Wire odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego autor