PRC Wire

13/02/2020 - 7:15
Wrocław

Wrocław Fashion Outlet: za nami bardzo dobry rok

Wzrost sprzedaży o ponad 6,% i odwiedzalności o 2% pomimo mniejszej liczby niedziel handlowych. Remont powierzchni wspólnych, nowe marki i program lojalnościowy – to tylko niekt
ó
re z cel
ó
w, jakie udał
o si
ę osiągnąć we Wrocław Fashion Outlet w 2019 roku

Miniony rok to dla nas czas bardzo intensywnych prac związanych z wdrażaniem strategii biznesowej VIA Outlets opartej o ‘3 R’, czyli remodelling, remerchandising i remarketing rozumiany jako ewolucja naszych działań marketingowych – mówi Aleksandra Perz, dyrektor Wrocław Fashion Outlet. – Ich p
ozytywne efekty są widoczne we wszystkich naszych wskaźnikach biznesowych. Mimo utraty 15 niedziel handlowych, w por
ó
wnaniu z ubiegłym rokiem, sprzedaż naszych najemc
ó
w wzrosła o ponad 6%, a odwiedzalność centrum o 2%. Jednym z największych wyzwań był zakończony w IV kwartale remont powierzchni wspólnych centrum. Odbywał się on bez zakłócenia bieżącej pracy obiektu. Przyniósł gościom m.in. nowe strefy wypoczynku, więcej zieleni i naturalnego światła, jednolite oznakowanie przestrzeni, a także przebudowane wejście główne.

Nowe marki – nowe lokalizacje

Wyzwaniem były także działania remerchandisingowe, które opierały się nie tylko na wzmocnieniu pozycji kluczowych najemców, ale także poszerzeniu portfolio o nowe, doskonale rozpoznawalne również na rynku międzynarodowym, marki. Warto przypomnieć, że w 2019 roku we Wrocław Fashion Outlet pojawił się m.in. niedostępny w tej części Polski Boss Outlet, czy marka Trussardi. Portfolio najemców uzupełniły także specjalizujący się w rozwiązaniach dla domu salon Le Creuset i sportowy Skechers. Z kolei Kazar, Zdrowa Stópka, Triumph czy Coccodrillo przedłużyły współpracę z centrum, stawiając na najnowsze koncepty wykończenia lokali. Klientów cieszą także znacząco powiększone salony marek 4F oraz Asics. W ubiegłym roku ewoluowała również oferta gastronomiczna Wrocław Fashion Outlet: entuzjaści kuchni japońskiej mogą odwiedzić restaurację Wasabi Sushi, na klientów czeka także lodziarnia Furore po pełnej metamorfozie.

– Wprowadzenie nowych brandów do Wrocław Fashion Outlet to przede wszystkim odpowiedź na oczekiwania naszych klient
ó
w. Dzisiaj, opr
ó
cz atrakcyjnej outletowej ceny, liczą się także jakość obsługi klienta oraz estetyczna przestrzeń, w której dokonywane są zakupy. Podejmując decyzje o wyborze nowych marek i odnowieniach dotychczasowych um
ó
w, na te aspekty zwracamy szczególną uwagę – podkreśla Ewa Pawłowska, Leasing Director Wrocław Fashion Outlet. – Nasi klienci docierają
do nas przemierzając nawet 100 km, dlatego chcemy im zaoferować marki, których w konceptach outletowych nie znajdą w naszym regionie nigdzie indziej.

To ludzie są w centrum działań Wrocław Fashion Outlet

W osiąganiu coraz lepszych wyników ponad 100 polskich i światowych marek dostępnych we Wrocław Fashion Outlet wspiera zespół retail managerów. Dla najemców prowadzone są nie tylko szkolenia z efektywnej sprzedaży, obsługi klienta, czy bieżące doradztwo z zakresu visual merchandisingu. – Wdro
żyliśmy także nowy program „Poznaj swojego eksperta”, w ramach kt
ó
rego budujemy marki sklep
ó
w przez pryzmat specjalist
ó
w, kt
ó
rzy autentycznie wspierają klient
ó
w w codziennych wyborach zakupowych – mówi Beata Jarema, Senior Retail Manager Wrocław Fashion Outlet.

Efekty bieżącej pracy retail managerów przekładają się nie tylko na coraz lepsze opinie klientów, ale także osiągane przez najemców wyniki. W 2019 roku we Wrocław Fashion Outlet sprzedaż w przeliczeniu na metr kw. oraz sprzedaż w przeliczeniu na odwiedzającego wzrosły o ponad 4%.

Marketingowe innowacje i społeczna odpowiedzialność biznesu

Jednym z kluczowych wyzwań w 2019 roku było uruchomienie programu lojalnościowego, który z powodzeniem działa już w innych centrach portfolio VIA Outlets. Dzięki niemu klienci gromadzą 5% środków z każdej zarejestrowanej transakcji, a następnie mogą je wykorzystać podczas kolejnych zakupów. – Pierwsze sukcesy programu, kt
ó
ry działa od kilku miesięcy, widzimy już teraz – mówi marketing manager Katarzyna Warzecha. – Średnia wartość koszyka zakupowego klienta z naszą kartą lojalnościową jest o 53% wyższa od zakupów os
ó
b, kt
ó
re nie uczestniczą w naszym projekcie.

Zespół tworzący Wrocław Fashion Outlet jest świadomy także roli, jaką odgrywa centrum w społeczności lokalnej. W 2019 roku już po raz drugi wspierano jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych we Wrocławiu – Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, angażowano się w promocję lokalnych inicjatyw wspierających zdrowy styl życia, czy edukację konsumencką, pakując prezenty świąteczne wyłącznie w ekologiczne materiały, czy prowadząc warsztaty dla najmłodszych także w duchu eko.

Wrocław ważnym elementem portfolio VIA Outlets

Udany rok Wrocław Fashion Outlet to składowa sukcesu całego portfolio VIA Outlets w 2019 roku. Ten najszybciej rozwijający się w Europie właściciel i operator outletów premium, dzięki konsekwentnie prowadzonym projektom remodellingowym i wprowadzaniu nowych marek, odnotował w tym roku wzrost sprzedaży o 8,4% (do 1,16 mld euro) i wzrost liczby odwiedzających o 6,1%. VIA Outlets przyjęło rekordową liczbę 32,2 miliona gości w ciągu roku. Wyniki te potwierdzają rosnącą atrakcyjność portfela VIA Outlets.

Strategia firmy 3 R, która koncentruje się na przebudowie, remerchandisingu i remarketingu, jest głównym czynnikiem stojącym za dalszym wzmocnieniem jej portfolio, które obejmuje obecnie ponad 1 100 sklepów o łącznej powierzchni 267 000 mkw. GLA w 11 centrach w 9 krajach europejskich. Od czasu założenia VIA Outlets, w 2014 r., zainwestowano już łącznie 200 milionów euro, aby, zgodnie z misją firmy, zaoferować możliwie najlepsze doświadczenie zarówno klientom, jak i partnerom biznesowym.

Zr
ó
wnoważony rozw
ó
j to priorytet

Zrównoważony rozwój to zagadnienie szczególnie ważne dla VIA Outlets. W 2019 roku powstała dedykowana mu strategia, która koncentruje się na czterech filarach: zrównoważone zabudowania, zaangażowani interesariusze, świadomi konsumenci i prężna społeczność. Strategia ta ma na celu zachowanie równowagi między ochroną środowiska, promowaniem interesariuszy i osiąganiem sukcesu komercyjnego. Prace VIA Outlets nad zrównoważonym rozwojem koncentrują się na odpowiedzialnym korzystaniu z zasobów naturalnych, minimalizacji odpadów i redukcji emisji, a także na tworzeniu pozytywnego i zdrowego środowiska pracy. Strategia ta przygotowuje całe portfolio na bardziej proaktywną przyszłość, w której ustawodawstwo i regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą coraz bardziej rygorystyczne. Warto wspomnieć, że w 2019 roku Wrocław Fashion Outlet podniósł swoją ocenę do doskonałej (5*) w ramach certyfikacji BREEAM In-Use.

Editorial Note:

Kontakt:

Źródło:

Wrocław Fashion Outlet

Website:

https://www.wroclawfashionoutlet.com

Kontakt:

Adam Piwek

Telefon:

+48696317330

Email:

piwek.adam@gmail.com

Pozostałe aktualności z…

Do góry

Za materiał opublikowany w serwisie PRC Wire odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego autor